четвер, 26 лютого 2015 р.

Основи здоров"я

Урок-тренінг в 4 класі.

Здоров΄я – найдорожчий скарб.

Сім΄я як осередок збереження і зміцнення здоров΄я в суспільстві

Мета: допомогти дітям усвідомити, що сім΄я –це осередок  збереження і зміцнення здоров΄я; створити на тренінгу   дружню атмосферу; надати можливість відпрацювати   навички комунікації та групової роботи; розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу  життя. Виховувати взаємодопомогу, взаємовиручку, почуття відповідальності за себе і за оточуючих.
Навчальні завдання:
- розуміти значення сімейних традицій збереження здоров΄я;  - виробити вміння проявляти ввічливість, тактовність, повагу;
- визначати і виконувати свої обов΄язки в сім΄ї.
Обладнання і матеріали:
- аркуші паперу;
- стікери, скотч, клей;
- фломастери, маркери.
Домашнє завдання
Підготувати розповідь про традиції сім΄ї.

Хід уроку-тренінгу
І. Вступна частина уроку
            1. Привітання дітям.
Доброго здоров΄я, діти, доброго вам дня. Я рада бачити вас сьогодні з посмішкою на обличчі. Якщо ви посміхаєтесь-значить здорові. Бо здоров΄я, любі діти, в світі-головне.
А здоровий і веселий –щастя не мине!
2. Вітання гостям.
На нашому  уроці присутні гості. Привітайтеся.
А зараз сідайте зручно і продовжуємо наш урок 
3. Вітання дітей один до одного.
Словами « Я вітаю тебе і бажаю тобі...» привітайте один одного
 4. Знайомство ( Який я за характером)
Діти! На кожному занятті ми продовжуємо знайомство.
Спочатку ми дізнавалися все про ваші імена, потім ви розповідали мені як вдома ласкаво називають вас ваші рідні. А сьогодні, я хочу, щоб перша буква вашого імені допомогла вам розповісти, які ви за характером. У вас є одна хвилина, щоб подумати. Час вийшов, тож будь-ласка.  Світлана - спритна .
              5. Повторення правил (Пазли)
Починаючи з першого заняття ми з вами виробили  правила поведінки, яких  повинні дотримуватись на кожному уроці. Давайте пригадаємо.
ІІ. Основна частина
Повідомлення теми та завдань вчителем
Тема нашого уроку-тренінгу
     - Здоров΄я-найдорожчий скарб.
     - Сім΄я, як осередок збереження і зміцнення здоров΄я в суспільстві.
Кожна із підтем і є завданням нашого уроку над якими будемо працювати. Урок ми побудуємо за певними рубриками (називаю всі рубрики, які прикріплені на дошці)
Перша рубрика запрошує нас зробити
Очікування (Горщик з квітами)
-          Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Наступна рубрика запрошує нас «подумати»
Бесіда.
-          Що таке здоров΄я? (відповіді дітей)
-          Як на вашу думку треба піклуватися про своє здоров΄я?
Розв΄язання проблеми поставленої вчителем.
Мозковий штурм Гра «Квіточка»
(на дошці квітка ромашка « Моє здоров΄я»)
-          Діти! Уявіть, що ця квітка-це ваше здоров΄я…
-          Що потрібно, щоб квіточка добре росла? (відповіді дітей)
 (заповнення пелюсток квітки вчителем)
Висновок
     Отже, кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров΄я. Іграшку, книжку, одяг можна купити за гроші, але здоров΄я не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватись здорового способу життя.
Отже, здоровий спосіб життя це – (відповіді дітей)
 Ця рубрика пропонує нам відпочинок
 Руханка «Родина»
1.Робота за малюнком «Родина»
   -Що таке родина ?
   - Назвіть усих членів вашої родини.
В кожного із членів вашої родини є свої обов΄язки. Пригадаймо.
( Тато-рубає дрова, мама- пере, бабуся- в΄яже, дідусь-читає газету, брат- набиває м΄яча, сестра-стрибає на скакалці)
Виконання руханки  (2 варіанти)
Висновок .
До речі, діти, як ви вважаєте ваша родина, батьки і весь спосіб життя вашої родини впливають на ваше здоров΄я ? (відповіді дітей)
Наступна рубрика запрошує нас спробувати
    1. Об΄єднання в групи.
    2. Робота в групах.
    3. Презентація (після кожної презентації груп дітей аплодисменти)
 Ось ця рубрика запрошує нас до скарбнички фахівця
        Читаю вірш напам΄ять і роздаю дітям листівки
  «Скарбничка порад»
А ось щеодна рубрика запрошує нас оцінити ваші знання
Гра «Мікрофон»
-          Закінчить речення «На цьому тренінгу я .......»
 І ось ми дійшли др останньої рубрики, яка називається «Якщо вам цікаво»
Домашнє завдання творчого характеру
 (Скласти вірш, написать казку чи оповідання, зробить аплікацію, намалювати малюнок)
ІІІ. Заключна частина.
Рефлексія.
Продовжіть фразу: Сьогодні на уроці я…
Побажання
Хай нашу зустріч всі запам΄ятають
Бажаєм щастя ми для всіх людей!
Будь-мо здорові!

Урок у 9 класі

Тема: Репродуктивне здоров'я. Фактори впливу та ризики.

Мета: Закріпити поняття репродуктивне здоров'я. Формувати знання про ознаки наркотичного, алкогольного сп'яніння та їх негативний вплив. Довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини. Сприяти розвитку критичного мислення, навички рівноправного спілкування, упевненої поведінки. Формувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання та матеріали: папір, стікери, мультимедійний проектор, ноутбук, брошури.
Тип уроку: урок елементами тренінгу.
Метод проведення уроку-«Акваріум»
Запрошені гості: заступник з НВР, заступник з ВР, психолог, лікар, батьки, вчителі початкових класів.
                                                          Хід уроку
І. Вступна частина.
Привітання учнів.
Два кола учасників  (І група учнів –« учасники  обговорення», ІІ група учнів – «глядачі»).  Метод «Акваріум».
Привітання гостей.
Ми з вами знаходимося в колі. Коло – символ рівності, шляхетності. Бере початок із легенд про короля Артура:саме в колі збиралися герої цих легенд – як рівні. І це було свого роду втілення моральних ідеалів лицарства. Отже я всіх запрошую на рівних взяти участь у розмові , відверто висловлювати свої думки, відстоювати свої погляди. 
Знайомство:
Назвати своє ім'я…і продовжити фразу
Вправа «Якби я був (була) квіткою, то…
ІІ.Актуалізація теми.
Оголошення теми і завдань  уроку.
Сьогодні у нас урок узагальнення по темі «Репродуктивне здоров'я підлітка», закріпимо знання про негативний вплив шкідливих звичок на репродуктивне здоров'я підлітка. Разом із гостями-лікарями,психологом спробуємо довести, що продовження роду є одним із основних призначень людини.
Вправа «Очікування».
-         Що ви очікуєте від уроку?
Для нашої спільної, ефективної роботи ми використовуємо правила роботи в  групі.
Правила роботи в класі. (Учні називають)
(Якщо порушуються правила, встановлюється покарання творчого характеру:заспівати, розказати
вірш, затанцювати, розказати кумедну історію)
ІІІ. Основна частина.
Слово вчителя:
Відомий український поет М. Т. Рильський сказав: ".У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне". Якраз у цій глибокозмістовній фразі корисним є здоров"я людини.
Без нього вона не може бути щасливою, його не можуть замінити ніякі цінності, його не можна придбати, його можна здобути лише шляхом цілеспрямованої напруженої праці над собою і набуттям знань про здоровий спосіб життя. При цьому слід пам'ятати, що здоров'я - найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства.
-         Чому ми згадуємо про здоров'я і окремої людини, і всього суспільства?
-         До чого нас може підштовхнути суспільство?( Наркотики,алкоголь, куріння)
-         Що впливає на ваш вибір? (Обізнанність в данній проблемі).
Вправа «Монета».
Завдання учню, в якого закриті очі знайти монету. Є помічники , два товариша. 1-ий говорить правдиву інформацію, 2-ий неправдиву, хибну. Кожен має запевнити учня, щоб той пішов саме тим шляхом,  який пропонується. Учень із закритими очима повинен  знайти правильне рішення і довіритись, щоб знайти монету.
-         Чи комфортно було із закритими очима шукати монету?
-         Чому не зручно?
-         Що заважало?
-         Що вплинуло на вибір?
Висновок:
-         Який можна зробити висновок?
Поради лікаря, психолога, батьків:
-
-
Слово вчителя: Сформована особистість упевнена в своїх можливостях, знаннях, уміннях і навичках, задоволена своєю індивідуальністю, має адекватну самооцінку,високу вимогливість до себе і, звичайно, скромність. Недарма говорять, що жінку прикрашає скромність, а чоловіка – мужність.
-         В чому може проявлятися чоловіча мужність? (відмова від негативних чинників, які можуть впливати на репродуктивну систему).
-         А жіноча скромність? (від небезпечних ранніх сексуальних стосунків)
Ситуаційно – рольова  гра  «Повідомлення».
Об'єднання в групи: «Дівчата», «Хлопці».
Мета: Закріпити знання можливих  варіантів поведінки через програвання ситуацій і допомогти  зробити усвідомлений вибір власної поведінки.
Завдання №1. «Мама і донька 16-річна».
Донці повідомити маму про підозру на вагітність. Знайти шляхи вирішення проблеми.
Обговорення.
-         Що відчувала донька?
-         Чи важко було прийти до спільної думки?
Завдання №2. «Юнак і дівчина».
Ви юнак, вам 16 років. Ви зустрічаєтесь із дівчиною. У вас із нею були статеві стосунки. Дівчина вагітна. Ваші дії.
Обговорення.
-         Чи була виправдана ризикована поведінка?
-         До яких висновків приводять такі ситуації?
Під час підготовки груп, йдуть відеослайди із музичним супроводом –
 Тема «Скажи аборту – НІ».(2 хв.)
 Учасники готуються під спокійну музику, а глядачі читають самостійно текст.
Питання до ІІ групи учнів – глядачів:
-         Ваше враження від прочитаного? Чому?

Перегляд відеофільму «Аборт- всі «за» і «проти» «(5.50 хв.)

ІY. Заключний етап.
Зворотній зв'язок, повернення до очікувань.
Гра «Корисні знання»
-         Для мене корисним було…
Y. Рефлексія.
Відео» Монолог ненародженої житини» (1хв.)
Побажання.
-         Я бажаю вам, щоб ви пам'ятали, що продовження роду є одним із основних призначень людини і перш ніж ступити в  ранні сексуальні стосунки пам'ятайте про своє здоров'я і здоров'я  своєї майбутньої дитини, яка народиться в той час, коли ви будете впевнені в собі та своєму майбутньому, бо діти це – квіти життя!
Я вам дякую. Оцінку за сьогоднішній урок ви отримаєте не від мене, а від вчителя, ім'я якого ЖИТТЯ…
                                              

Акція «Дітям ні краплі алкоголю».


Швидкоплинні зміни суспільних процесів в Україні породили низку негативних явищ, які позначаються на дітях, підлітках і молоді. Вживання алкоголю, наркотиків, тютюну є найсерйознішою проблемою суспільства.
Сьогодні спостерігаються тенденції зростання доступності алкогольних і тютюнових виробів в торговельних мережах.
З метою забезпечення  інформування й навчання учнів профілактиці алкогольних проблем в умовах загальноосвітніх навчальних закладів, а саме: у  Вищетарасівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, із січня 2014 року впроваджується факультативний курс «Відверта розмова», яка передбачає залучення представників сімей до питань формування свідомого ставлення дітей до проблеми вживання алкоголю. З метою посилення факторів захисту в підлітковому віці, в рамках цього факультативу  проводяться профілактичні заняття для дітей 8-х класів, які побудовані в інтерактивній формі з використанням певних профілактичних технологій.
В рамках тижня Основ здоров'я було проведено ряд заходів (згідно окремого плану). Одним із змістовних була проведена акція «Дітям ні краплі алкоголю». До неї готувалися  заздалегідь. За декілька занять учні власноруч створили плакат, на якому висвітили своє відношення до алкоголю і за власним бажанням підтвердили своїми підписами. Але на цьому зупинитися не змогли.  До цієї акції долучили майже всіх учнів школи та вчителів, де зібрали більше двохсот підписів задля підтримки  здорового способу життя.Учні з почуттям відповідальності ставили свої підписи. Вважаю, що те, що зробили самостійно і донесли до інших, не залишиться осторонь їх подальшого життя, і такі профілактичні моменти запам’ятаються дітям надовго.

Флешмоб

1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом.
Це день, коли світова громадськість висловлюється на підтримку  43 мільйонів людей в усьому світі, що живуть з ВІЛ\СНІД. Це день, коли ми повинні нагадати собі, що кожні 10 секунд від цього захворювання помирає одна людина, і кожні 14 секунд одна дитина у світі стає сиротою внаслідок ВІЛ/СНІД.
1 грудня у Вищетарасівській  ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся флешмоб з нагоди Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом. Учні школи взяли участь у виготовленні «птаха життя». Волонтери на батьківських зборах роздали дивовижних птахів своїм рідним.
Приєднуйтесь до нас!
Приєднуйтесь до світу!
Приєднуйтесь до здорового способу життя! 






Немає коментарів:

Дописати коментар